Första dagen!


Hej alla!

Så idag så "började" jag i skolan i Wien,jag var så nervös!
Om ni inte vet varför så kan jag berätta nu att det är så att jag ska gå i en skola i Wien i 9 dagar istället för att praoa.

Jag är ingen morgon person, såklar behövde jag vakna riktigt tidigt!
Det tog dessutom mer än en halvtimme att åka med tunnelbana,sedan behövde jag åka med buss resten av vägen till skolan.
Jag åkte dit  med mina föräldrar,vi träffade rektorn som visade schemat för veckan och berättade om hur allt
skulle gå.
 
När jag gick till klassen med rektorn så höll jag på att skaka för att jag var så nervös!
Men alla var jättesnälla,dom var vana vid att personer kommer från andra länder och stannar i klassen för en kort tid.

Alla började snabbt fråga massa frågor,ville veta hur man skulle säga saker som "hur mår du?" och "jag heter (deras namn) " på svenska. Alla sa vad dom hette men jag kommer bara ihåg vad ungefär fyra personer heter,jag är inte så bra på att komma ihåg namn.

Första lektionen:Biologi

Andra:Histora
Tredje:Tyska
Fjärde:Religion

Lunch

Femte:Kemi


Sen så hade vi två timmars rast,sedan bild.

I klassen så pratar dom ju för det mesta tyska men dom pratade även engelska eftersom det är en bylinguar class. Dagen kändes väldigt kort men det är ju nog för att jag slutade vid 13:00 (alltså utan bild lektionen).


Skoldagen var inte så hemsk,det ända jag inte gillar är att det finns en regel bland många andra regler att man inte får gå ut utanför skolbyggnaden.Inte ens utanför yterdörren. Och så var det jättefint väder ute!
Men dagen var helt okej. Inget pinsamt hände,det är verkligen positivt!

Jag var även glad att ingen lärrare bad mig presentera mig!



Kommentarer
Postat av: katarina

Aha!

Intressant det blir spännande att läsa vidare!

2011-05-03 @ 08:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0